Adviestrajecten en Interim bij organisaties
Adviestrajecten en Interim bij organisaties in verandering.
Omgevingsfactoren laten zich steeds vaker typeren als ingewikkeld, complex en zelfs chaotisch. De kernvragen die zich dan opdringen: welke ambities moeten gelden en hoe ontwikkel je eigenaarschap bij de professionals? In mijn rol als adviseur of interimmer ondersteun ik organisaties daarin.
Voor ons gelden twee essentiële richtpunten.
- De organisatie uniciteit aanpassen aan een veranderende context.
- En eigenaarschap van de professionals versterken t.a.v. het verandertraject.
Dat betekent maatwerk leveren en niet de organisatie persen in zogenaamd universele concepten en modellen.
![Image](/images/2023/06/22/zingeving.jpg)
![Image](/images/contact/Peter-van-den-Boom.jpg)
Interim bij Organisatieverandering
In de dagelijkse interim activiteiten focussen we op het intensiveren van enkele procesaspecten:
-
Het ontwikkelen van essentiële collectieve organisatievermogens: reflecteren, leren, veranderen, presteren en zelfsturing op basis van eigenaarschap.
-
In de interim praktijk is dat een combinatie van sturen, coachen, enthousiasmeren en faciliteren; met aandacht voor barrières in de directe werkomgeving van professionals.
-
Met de opdrachtgever vinden frequent tussentijdse evaluatiegesprekken plaats.
Adviseur bij organisatieverandering
Onze essenties als adviseur bij organisatieverandering:
-
Eigenaarschap professionals bij het veranderproces faciliteren.
-
Het definiëren van te koesteren kernkwaliteiten als ‘organisatiegoud’.
-
Organisatieveranderingen doorvertalen naar nieuwe kennis, vaardigheden en houding.
-
Strategische inzet van Learning & Development.
-
Professionals zetten aan tot het veranderen van barrières in hun eigen werkomgeving.